אלקין מעריך: "ש"ס תקבל 9 מנדטים ויהדות התורה תסיים עם שמונה"

    אסתי פלד No Comments on אלקין מעריך: "ש"ס תקבל 9 מנדטים ויהדות התורה תסיים עם שמונה"

    השר זאב אלקין התראיין ל'מהדורה המרכזית' בו הסביר את הרציונאל של המהלך של ליברמן כנגד הציבור החרדי: "האוכלוסייה המסורתית שלו הלכה והידלדלה עם הזמן. כרגע הוא מנסה להמציא את עצמו מחדש על חשבון יש-עתיד" | האזינו

    צילום: גילי יערי, פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר זאב אלקין (הליכוד) התראיין היום (חמישי) ל'מהדורה המרכזית' בהגשת אבי מימרן העריך כי בסוף יתאחדו המפלגות הדתיות והחילוניות בימין כל אחת לחוד, "אני מקווה שבסוף יהיו פה, שתי מפלגות מימין לליכוד ושכל אחת תצליח בדרכה. אם בנט יתחבר עם פייגלין ואיחוד הימין יישארו עם עוצמה יהודית התוצאה תהיה טובה" מעריך אלקין כי כל מפלגה תצליח בציבור שלה.

    אך אלקין מזהיר, כי אם יישארו מאחור חלקים מסוימים כמו למשל עוצמה יהודית, "ייתכן שנסיים עם מפלגה מחוץ לכנסת".

    השר אלקין מסביר בריאיון את הרציונאל של ליברמן  מאחורי הקמפיין האנטי חרדי: "ליברמן יודע היטב מה הוא עושה בקלף של אנטי חרדי בצורה מודעת הוא מבין שיש לזה ביקוש בקרב חלקים מסוימים של דוברי רוסית ובקרב מצביעי יש עתיד. הוא מנסה להמציא את עצמו מחדש, בגלל שהאוכלוסייה המסורתית שלו הלכה והידלדלה עם הזמן".

    לגבי החיזוי של הסקרים מסביר אלקין, כי ישנן מגמות שהם אכן מזהים: "הסקרים נותנים מגמה אבל לא ישקפו את התוצאות באופן מדוייק. ההתמודדות ראש בראש מול כחול לבן היה נכון כי באמת אם הן היו מקבלים יותר מנדטים אולי הם היו מקבלים את הרכבת הממשלה. אני ידעתי שש"ס תקבל 8 מנדטים. לדעתי ש"ס הפעם תקבל 9 מנדטים ואולי יהדות התורה תעלה ל-8 מנדטים".

    למרות הביקורת בליכוד, האיחוד עם כחלון היה מחוייב המציאות אומר אלקין: "המציאות הפוליטית שהיתה אז, חייב את האיחוד עם כחלון. ואם הוא היה מתמודד לבד, הוא לא היה עובר את אחוז החסימה והרבה קולות היו הולכים לפח. בנוסף אנשי כחלון הם בשר מבשרה של מפלגת הליכוד. השריונים של כחלון לא מהווים בעיה. והוא מביא אתו את הקולות שלו. נכון שחלק מהקולות נטשו אותו".

     



    0 תגובות